سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گیلان، شهری برای عاشقی

گیلان، شهری برای عاشقی دیدنی های گیلان,ماسوله

استان گیلان


استان گیلان خطه ای سرسبز در ایران است که به بهشتی بر روی زمین شباهت دارد. شهرهای رنگارنگ گیلان هر کدام به نوعی برای گردشگران جذابیتی دارند که طیف همه ی سلایق را در بر میگیرد. توریستی ترین شهر این استان که لقب عروس شهرهای شمالی را به خود اختصاص داده لاهیجان، شهر چای و بهار نارنج است که در ادامه به معرفی چند جاذبه ای که حتما باید در این شهر دیدن کنید نیز خواهیم پرداخت.

اما ماسوله شهر تاریخی و نام آشنا استان گیلان که به زیباترین شکل آراسته شده و در دنیا به معماری خاص خود شهرت دارد را نیز در همین مقاله بررسی خواهیم کرد. اگر قصد سفر به استان گیلان را دارید پس با ما همراه باشید.

ماسوله تاریخی ترین روستای پلکانی
ماسوله معروف ترین و گردشگر پذیر ترین روستای ایران است و اولین تصویری که از ماسوله به ذهن افراد خطور میکند ساختار پلکانی منحصر به فرد این منطقه است. روستای ماسوله که امروزه به شهری با امکانات عالی تبدیل شده و در عین حال ساختار قدیمی خود را محفوظ نگاه داشته است در خارج از ایران نیز محبوبیت فراوانی دارد به طوریکه هر ساله این شهر میزبان مهمانان خارجی نیز میباشد. ماسوله قدمتی در حدود 1000 سال دارد همچنین این شهر در فهست آثار ملی و طبیعی ایران نیز به ثبت رسیده است و اگر بخواهید از پایین ترین نقطه این شهر تا بالاترین و آخرین خانه این منطقه بروید باید ارتفاعی 120 متری را بالا بروید.

این شهر در 36 کیلومتری شهر فومن و 60 کیلومتری رشت واقع شده. طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع ماسوله باعث شده تا این شهر در زمره سرسبز ترین و خوش آب و هوا ترین شهرهای شمال کشور قرار بگیرد. در بیشتر روزها هوای مه آلود در ماسوله حاکم است این شهر تابستان هایی خنک و زمستان هایی پر برف دارد از این رو اگر قصد سفر به ماسوله را دارید بهترین زمان سفر از اواسط فصل بهار تا اوایل پاییز است.

دیدنی های گیلان,ماسوله

ماسوله

گیلان، شهری برای عاشقی