سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی رشته برنامه ریزی شهری

معرفی رشته برنامه ریزی شهری
منابع کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی شهری, موقعیت کاری برای رشته برنامه ریزی شهری, رشته برنامه ریزی شهری کارشناسی ارشد

رشته برنامه ریزی شهری چیست

رشته ی برنامه ریزی شهری را می توانیم یکی از رشته های نوظهور در کل دنیا معرفی کنیم. تا قبل از اینکه این رشته به صورت یک رشته ی مستقل دانشگاهی معرفی شود، علاقمندان به این رشته می توانستند پس از اتمام تحصیل خود در مقطع کارشناسی معماری ،در مقطع کارشناسی ارشد، رشته برنامه ریزی شهری را انتخاب نمایند.
آشنایی با رشته برنامه ریزی شهری

سال 1378 را می توانیم به عنوان سالی معرفی کنیم که رشته ی برنامه ریزی شهری، به عنوان یک رشته ی تحصیلی مستقل در بخش کارشناسی، معرفی شد و علاقمندان به این رشته می توانستند، از همین ابتدای تحصیلات دانشگاهی خود، به این رشته بپردازند و گام های ابتدایی را برای رسیدن به اهداف طولانی مدت خود در زمینه ی شهرسازی و برنامه ریزی شهری، به صورت کاملا جدی بردارند.

شهرسازی و یا همان رشته ی برنامه ریزی شهری، رشته ای بود که به عنوان یک کلید اتصال بین تمامی رشته های مربوط به ساخت و ساز و شهرداری، عمل می کند. در واقع رشته هایی همچون عمران، معماری، اقتصاد، جامعه شناسی و تمام علوم مرتبط به مسائل شهری، رشته هایی هستند که در بستر امن و علمی که شهرسازی فراهم می کند، به یکدیگر متصل می شوند و کمک می کنند تا اصول شهرسازی، به درست ترین و استاندارد ترین حالت خود، عملی و اجرا گردد.

معرفی رشته برنامه ریزی شهری