سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درآمد 98 هزار میلیاردی دولت از لغو ممنوعیت واردات

درآمد 98 هزار میلیاردی دولت از لغو ممنوعیت واردات لغو ممنوعیت واردات,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با اشاره به حذف ردیف مربوط به مالیات واردات خودرو در لایحه بودجه1401 تاکیده کرده است که درصورت لغو ممنوعیت واردات و با فرض ورود محصولات خارجی به ارزش 500میلیون دلار و با نرخ تعرفه 86درصد، رقمی بالغ بر 98هزار میلیارد ریال عایدی دولت خواهد شد. این بررسی از نفع دوم «آزادسازی واردات خودرو» حکایت دارد.

روز گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی «مالیات بر واردات» در لایحه بودجه سال 1401 پرداخت. در این گزارش، بازوی پژوهشی مجلس با تاکید بر حذف ردیف درآمد عمومی مربوط به مالیات بر واردات خودرو توسط دولت، به این نکته اشاره کرده که در صورت لغو ممنوعیت واردات خودرو در سال 1401 دولت می‌تواند درآمد 98‌هزار میلیارد ریالی نصیب خود کند. طبق لوایح سال‌های گذشته (منهای دو سال 1399 و1400) مالیات خودرو در جدول ردیف درآمدی عمومی (مالیات بر واردات) قرار می‌گرفت. حالا با حذف ورود خودروهای خارجی در لایحه 1401 واردات خودرو نیز از این جدول حذف شده، با این حال ردیف مربوط به مالیات بر واردات برابر 777هزار و 500‌میلیارد ریال برآورد شده است.

بازوی پژوهشی مجلس تاکید کرده که دولت در سال 1401 نیز برای واردات خودرو ردیفی در نظر نگرفته است، با این حال فعال‌سازی این ردیف درآمدی می‌تواند درآمد قابل‌توجهی نصیب دولت کند.

درآمد 98 هزار میلیاردی دولت از لغو ممنوعیت واردات