سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه عواملی باعث ابتلای دختران مجرد به زگیل تناسلی می شود؟

چه عواملی باعث ابتلای دختران مجرد به زگیل تناسلی می شود؟
زگیل تناسلی چیست, انواع زگیل تناسلی, علل ایجاد زگیل تناسلی در دختران مجرد

زگیل تناسلی در دختران مجرد

درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد یا باکره و علت به وجود آمدن
زگیل تناسلی یک بیماری جنسی ویروسی است که معمولا از راه تماس جنسی منتقل می شود، حدود 100 ها نوع ویروس پاپیلومای انسانی شناخته شده اند که باعث ایجاد زگیل در ناحیه تناسلی ، دهان و گلو می شوند که تعدادی از آنها بسیار خطرناک بوده و در صورت عدم درمان می توانند سرطان زا باشند.

زگیل تناسلی به دلیل ابتلای فرد به ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی ایجاد می شود و نواحی تناسلی از جمله واژن ، آلت تناسلی ، مقعد ، لابیا و رکتوم را درگیر می کند.

با وجودی که علت اصلی انتقال ویروس زگیل تناسلی ، رابطه جنسی و تماس پوستی با ناحیه جنسی است ولی احتمال این که دختر مجرد و باکره به این بیماری مبتلا شود وجود دارد.

در برخی موارد فرد مبتلا به ویروس زگیل تناسلی ، هیچ گونه علایم پوستی ندارد ولی برقراری تماس جنسی با او میتواند منجر به انتقال بیماری شود. زگیل به طور کلی زائده گوستی است که انواع بی خطر آن می تواند روی پوست سایر اعضای بدن از جمله بازو ، سینه ، دست و پا دیده شود ولی زگیل های تناسلی مختص دستگاه تناسلی ، مقعد و سطوح مخاطی مثل دهان و گلو هستند که بسته به نوع کم خطر یا پر خطر بودن ویروس می تواند عوارض متفاوتی در افراد ایجاد کند.

چه عواملی باعث ابتلای دختران مجرد به زگیل تناسلی می شود؟