سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت و رفع کوفتگی بعد از پیاده روی

علت و رفع کوفتگی بعد از پیاده روی
علت درد ساق پا در پیاده روی, کوفتگی بعد از ورزش, عوارض پیاده روی زیاد

دلیل کوفتگی عضلات بدن پس از پیاده روی و درمان

رفع کوفتگی بعد از پیاده روی
کوفتگی یک مدل شناخته شده از درد می‌باشد که دلیل پدید آمدن آن مشکل عروقی است. گرفتگی شبیه به درد در محل ماهیچه‌ی ساق پا هنگام راه رفتن علائم رایجی از این کوفتگی است. همچنین امکان دارد ران و عضلات باسن هم در این کار موثر باشند. در ادامه جهت آشنایی کامل با کوفتگی بدن بعد از پیاده روی و درمان آن همراه ما باشید.
گرفتگی و کوفتگی بدن پس از پیاده روی و ورزش های دیگر

در زمان قدم زدن و موقع پیاده روی ماهیچه های پا اکسیژن عمده تری را مصرف می‌کنند که این اکسیژن از خون در حال گردش تامین می شود. حال اگر از منبع تغذیه کاسته شود ، مقدار اکسیژن مورد استفاده هم کاهش می‌یابد و در بخش ماهیچه ها درد احساس می‌شود. اما بعد از پایان راه رفتن و زمانی استراحت کردن، سطح اکسیژن دوباره به حالت نرمال برمی گردد و انرژی مان برای راه رفتن تمدید خواهد شد. کوفتگی پس از پیاده روی معمولا بعد از زمانی استراحت کردن حل شود البته امکان دارد این درد و کوفتگی دوباره ایجاد شود. پزشکان متخصص در این زمینه ، گفته اند کوفتگی پدید آمده پس از پیاده روی و ورزش های دیگر تقریبا شصت دقیقه پس از انجام ورزش به وجود می‌آید که می‌توانیم با نوشیدن مایعات آن را رفع کنیم نکته ای مهم وجود دارد که اگر این کوفتگی پیوسته باشد ، باید با نگرش بیماری تیروئید، کم خونی و همچنین کمبود ویتامین D ملاحظه صورت گیرد.

روش درمان کوفتگی بدن بعد از پیاده روی

? کمپرس سرد و گرم باعث افزایش یافتن جریان خون در ماهیچه هایی که تحت فشار قرار گرفته بودند و تسکین درد از داخل می‌شود . استفاده از روش کمپرس این نکته را به همراه دارد که کمپرس سرد تنها در وضعیت های شدید که درد غیرقابل تحمل است و یا جراحت شک به همراه دارد مصرف می‌شود.

علت و رفع کوفتگی بعد از پیاده روی